Message from the Tourism Accociation of Canada - RTO 9

Message from the Tourism Accociation of Canada

In light of the escalating trade tensions between Canada and the United States, I wanted to update you on TIAC’s proactive efforts to protect our tourism sector. We understand the significant impact these potential tariffs could have on your businesses, and I want to assure you that we are working diligently to advocate for targeted relief measures and support.

Please see a statement issued earlier today in addition to a practical guide on how you can help advocate for support to our sector and your community. 

“For over 50 years, Canada and the United States have shared a special relationship that transcends politics and administrations. This enduring relationship is evident in our deeply integrated economies, including our position as each other’s top visitor destination for one another’s citizens.

Since January, we have directly engaged with government officials through the Prime Minister’s Canada-US Summit and a weekly forum with officials from Finance Canada on any support measures.  

Rest assured that we are advocating for meaningful and targeted support measures for our industry. To ensure that Canada remains a competitive destination, we have urged the Minister of Finance to act swiftly to extend the International Convention Attraction Fund (ICAF) and increase funding for international marketing efforts. We are steadfast in our belief that our industry will not only weather these uncertain times but will emerge stronger than before.  

We are in this together and by working together, we will navigate these challenges while continuing to showcase Canada as a top-tier global destination.”


Message de l’Association touristique du Canada

Avec l’escalade des tensions commerciales entre le Canada et les États-Unis, je tenais à vous informer des efforts proactifs déployés par l’AITC pour protéger notre secteur touristique. Nous comprenons l’impact significatif que ces tarifs douaniers potentiels pourraient avoir sur vos entreprises, et je tiens à vous assurer que nous travaillons avec diligence pour plaider en faveur de mesures d’allègement et de soutien ciblées.

Veuillez consulter la déclaration publiée plus tôt aujourd’hui ainsi qu’un guide pratique sur la façon dont vous pouvez aider à plaider pour le soutien de notre secteur et de votre communauté.

«Depuis plus de 50 ans, le Canada et les États-Unis partagent une relation spéciale qui transcende les politiques et les administrations. Cette relation durable est évidente dans nos économies profondément intégrées, y compris dans notre position de première destination touristique pour les citoyens de l’un et l’autre pays.

Depuis janvier, nous sommes en contact direct avec des représentants du gouvernement dans le cadre du sommet Canada-États-Unis organisé par le Premier ministre ainsi que dans le cadre d’un forum hebdomadaire avec des représentants du ministère des finances du Canada sur les mesures de soutien.

Soyez assurés que nous plaidons en faveur de mesures de soutien significatives et ciblées pour notre industrie. Pour que le Canada reste une destination compétitive, nous avons demandé au ministre des finances d’agir rapidement pour prolonger le Fonds international d’attraction des congrès (FICA) et augmenter le financement des efforts de marketing international. Nous sommes fermement convaincus que notre secteur ne se contentera pas de traverser cette période d’incertitude, mais qu’il en sortira plus fort qu’avant.

Nous sommes solidaires et, en travaillant ensemble, nous relèverons ces défis tout en continuant à présenter le Canada comme une destination mondiale de premier plan.»